arrow_drop_up arrow_drop_down

Levenslange garantie

De kinderwagens van het Duitse kinderwagenmerk Hartan (geselecteerd door Mercedes-Benz GmbH) voldoen tot in het kleinste detail aan de hoogste kwaliteitseisen, zijn vrij van gevaarlijke stoffen en bieden veiligheid op het hoogste niveau. Plus, ze garanderen het hoogst haalbare comfort voor jou en je baby. 


Elke kinderwagen wordt in Duitsland ontworpen en geproduceerd. Met de modernste technologieën en gecertificeerde kwaliteitsborging, produceert Hartan alleen producten waar ze 100% van overtuigd zijn. 


Met Hartan is je baby vanaf de eerste dag veilig en comfortabel onderweg

Hartan bewaakt, controleert en test daarom de gehele productie continu en tot in de kleinste details. Alle modellen worden aan een speciale uithoudingstest onderworpen en alle materialen die voor de Hartan kinderwagens worden gebruikt worden aan uitgebreide tests onderworpen. Daarnaast controleren onafhankelijke experts van TÜV Thüringen regelmatig het werk in de productiefaciliteiten. 


Dit alles bij elkaar garandeert de hoogste kwaliteit en een onberispelijke veiligheid - voor álle Hartan kinderwagen en dus ook die van jou. 


Je kunt op onze service rekenen

De levenslange garantie geldt voor alle modellen van Mercedes-Benz kinderwagens

Het enige wat je hoeft te doen is binnen 2 weken na ontvangst je kinderw​​​​agen te registreren

De garantie geldt alleen voor Hartan kinderwagens die zijn gekocht bij Exclusieve Kinderwagens BV

                                                      

Garantie - veelgestelde vragen

Hoe krijg ik levenslange garantie

Registreer binnen 2 weken na aankoop je Mercedes kinderwagen bij Exclusieve Kinderwagens BV en bewaar de email met de bestelbevestiging en de factuur.

Door de registratie ga je uitdrukkelijk akkoord met de voorwaarden van de levenslange garantievoorwaarden van Exclusieve Kinderwagens BV. De levenslange garantie geldt alleen voor de originele eigenaar en kan niet worden overgedragen.

Alle materiaal- en fabricagefouten van de kinderwagen producent Hartan worden door de levenslange garantie gedekt. Vóórdat je de kinderwagen in gebruik neemt is het belangrijk dat je de gebruiksaanwijzing leest en wij gaan er van uit dat je de kinderwagen alleen gebruikt zoals het is uitgelegd in de gebruiksaanwijzing.

De garantie geldt alleen voor kopers die de kinderwagen zelf binnen het gezin gebruiken. Deze garantie geldt niet voor onbevoegde kopers die de kinderwagen willen doorverkopen of voor kopers die het product voor commerciële doeleinden willen gebruiken door het bijvoorbeeld te verhuren.

Geldt de levenslange garantie ook voor de accessoires?

De levenslange garantie geldt alleen voor de Mercedes kinderwagens die gekocht zijn bij Exclusieve Kinderwagens. Voor de accessoires geldt de standaard garantie van 2 jaar.

Hoe kan in mijn Mercedes kinderwagen registreren?

In de gebruiksaanwijzing, die bij de kinderwagen is geleverd, zit een garantiepagina (Übergabe-Protokoll / Acceptance Certificate) en een controle pagina (Acceptance Check). Op de garantiepagina zit een sticker met het unieke nummer van jouw kinderwagen.

1) Vul het garantieformulier en de controlelijst op de gebruiksaanwijzing volledig in
2) Maak een foto of een scan van het garantieformulier en de controlelijst (en controleer of alles goed te lezen is)
3) stuur de foto/scan binnen 2 weken na ontvangst van de kinderwagen per email naar: info@mercedeskinderwagen.nl Je ontvangt binnen enkele dagen een bevestiging van ontvangst (mocht je die niet ontvangen check dan aub je spam of neem anders contact met ons op)
4) Bewaar het ingevulde garantieformulier en de ingevulde controlelijst samen met de bestelbevestiging met de factuur. Zonder overlegging van deze documenten kan je geen aanspraak maken op de garantie.

Hoe kan je de garantie registeren als je de kinderwagen hebt gekregen?

Je kan de Mercedes kinderwagen registreren zoals in stap 1-4 omschreven. Vergeet niet om de bestelbevestiging met de factuur te vragen aan degene van wie je de kinderwagen hebt gekregen, omdat je deze nodig hebt als je aanspraak wil maken op de garantie.

Wat valt onder de dekking van de levenslange garantie?

Alle materiaal – en fabricagefouten van de Hartan kinderwagen worden gedekt. We verwachten dat je de Mercedes kinderwagen gebruikt, zoals uitgelegd in onze gebruiksaanwijzing. De levenslange garantie geldt alleen voor de originele eigenaar en kan niet worden overgedragen.

Wat betekent levenslang?

Zolang de eerste koper de Mercedes kinderwagen gebruikt voor zijn of haar eigen kinderen (en niet voor commerciële doeleinden). De garantie kan niet worden overgedragen en vervalt als je de Mercedes kinderwagen weggeeft of verkoopt.

Wat valt NIET onder de standaard- of levenslange garantie van Exclusieve Kinderwagens?

Wij geven geen garantie op gebreken of schade op verkochte producten als deze schade of deze gebreken niet door ons zijn veroorzaakt. Dit geldt in het bijzonder voor:
1) natuurlijke gebruiksverschijnselen (slijtage) en schade als gevolg van gebruik, zoals wielen en stoffen die versleten raken door alledaags gebruik, krassen op het aluminium en/of metaal en de natuurlijke verkleuring van materialen die na verloop van tijd ontstaat
2) fouten die het gevolg zijn van het feit dat schade/fouten over het hoofd zijn gezien en als gevolg daarvan nog grotere moeilijkheden bij de reparatie veroorzaken
3) schade die het gevolg is van onjuist of ondoelmatig gebruik (zie de gebruiksaanwijzing)
4) schade die het gevolg is van foutieve montage of ingebruikneming
5) schade als gevolg van onachtzaam gebruik of gebrekkig onderhoud van het gekochte product
6) schade als gevolg van onvakkundig aangebrachte wijzigingen aan het gekochte product
7) schade aan wielen, zoals gaten en scheuren
8) schade door ongelukken, oneigenlijk gebruik, nalatigheid, vuur, contact met vloeistoffen of een andere externe oorzaak
9) schade door toedoen van een ander product, inclusief accessoires
10) diefstal
11) luchttransport of vrachtschade

Garantiegeval of niet?

Roest het frame heeft een antiroestbehandeling ondergaan en beschikt dus over een goede basisbescherming. Bij slecht onderhoud kunnen er echter roestplekken ontstaan. Hierop geven wij geen garantie.

Krassen: als er krassen ontstaan, is dit normale slijtage, waarop wij geen garantie kunnen geven.

Schimmelvorming: als textiel vochtig geworden is, moet het op de juiste manier gedroogd worden om schimmel te voorkomen (kijk in de gebruiksaanwijzing). Op schimmelvorming kunnen wij geen garantie geven.

Verschoten stoffen: wij bevestigen bij deze dat de stoffen aan de geldende normen voldoen. Als gevolg van zonnestraling, transpiratievocht, reinigingsmiddelen, slijtage (vooral op plaatsen die veel met de handen worden aangeraakt) of veelvuldig wassen is verschieten niet te voorkomen en dus geen reden voor reclames. Minimale kleurverschillen tussen de afzonderlijke delen van het product zijn helaas niet te vermijden. Hierop kunnen wij geen garantie geven.

Pluisjes op de stoffen: wij geven geen garantie op pluisjes op de stoffen. Dit valt onder het algemene onderhoud aan kleding en kan net als bij wollen truien eenvoudig worden behandeld met een kleerborstel of een antipluis-apparaat.

Ingescheurde naden/ingescheurde drukknopen/ingescheurde stof: voordat je de kinderwagen in gebruik neemt, moet je goed controleren of alle stofstukken, naden en drukknopen goed vastgenaaid en bevestigd zijn. Voor kapotte naden/defecte drukknopen moet je na het constateren van de gebreken onmiddellijk reclameren bij Exclusieve Kinderwagens.

Wielen: wielen van kinderwagens worden niet uitgebalanceerd en kunnen derhalve een lichte slag hebben. Wieltjes waarvan de bandjes versleten zijn, vallen onder natuurlijke slijtage. Platte luchtbandjes kan alleen het gevolg zijn van inwerking van buitenaf, spitse voorwerpen of rijden met te lage luchtdruk. Hierop kunnen wij geen garantie geven.

Waar moet je op letten bij het invullen van de garantiepagina en de checklist?

Controleer of de kinderwagen compleet is geleverd en of er geen onderdelen ontbreken. Controleer of alle functies van de wagen naar behoren werken en bevestig dit op de checklist.

Wat te doen als er iets niet klopt?

Meld gebreken onmiddellijk telefonisch bij Exclusieve Kinderwagens waar je de kinderwagen gekocht hebt. Wij kunnen geen garantie geven op gebreken die een gevaar opleveren voor de veiligheid als deze niet binnen de 30 dagen na constatering aan Exclusieve Kinderwagens zijn gemeld. Bij het afhandelen van klachten worden productspecifieke afschrijvingstabellen gebruikt. Kijk voor meer informatie hierover in de algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden.

Afhankelijk van het probleem geven wij je advies en komen we met een passende oplossing. Dat kan, afhankelijk van het probleem, een reparatie zijn of een (tijdelijke) vervanging. Voor reparatie wordt de kinderwagen of een onderdeel altijd terug gestuurd naar de experts van Hartan in Duitsland die de kinderwagen zelf hebben gemaakt.

Zorg ervoor dat de wagen in een schone toestand wordt opgestuurd. Sterk verontreinigde kinderwagens kunnen niet worden gerepareerd

Wanneer geldt de standaard garantie en wanneer geldt de levenslange garantie?

De levenslange garantie en de standaard garantie gelden alleen voor de eerste eigenaar. Om in aanmerking te komen voor de levenslange garantie en óók voor de standaard garantie dien je binnen twee weken na aankoop je kinderwagen te registreren bij Exclusieve kinderwagens BV door het mailen van een volledig ingevuld garantieformulier en controlelijst. Deze vind je beide op de gebruiksaanwijzing die bij je kinderwagen geleverd is.

Valt slijtage onder de standaard- of levenslange garantie?

Nee. Alle door Hartan geproduceerdez kinderwagens en accessoires worden gemaakt volgens de strenge internationale veiligheids- en kwaliteitsstandaarde. Hoe goed je ook voor je Mercedes kinderwagen zorgt, slijtage van wielen, krassen op het aluminium en/of metaal of verkleuring van materialen zijn zaken die niet zijn te voorkomen. De levenslange garantie geldt daarom voor materiaal en fabricagefouten, niet voor gewone, alledaagse slijtage.

Wordt mijn Mercedes kinderwagen of accessoire gerepareerd of vervangen?

Als het probleem van je Mercedes kinderwagen wordt veroorzaakt door een materiaal- of fabricagefout, sturen we een nieuw onderdeel of repareren we het onderdeel.
Als je Mercedes kinderwagen niet meer is te repareren, ontvang je van ons een nieuw exemplaar.
Als jouw Mercedes kinderwagen niet meer leverbaar is, zoeken we het model en de kleur die er het meeste op lijkt. Als je reparatie of vervanging onder de garantie valt dan betalen wij de reparatie- of vervangingskosten en ook de verzendkosten naar de fabriek van Hartan in Duitsland en weer terug naar jou. Valt de te verlenen service niet onder de garantie, dan vragen we een vergoeding.

Hoeveel kost de reparatie?

Als je reparatie onder de garantie valt dan betalen wij de verzendkosten naar de experts van Hartan in Duitsland en weer terug naar jou. Valt de te verlenen service niet onder de garantie, dan vragen we een vergoeding.

Kan ik reserveonderdelen voor mijn Mercedes kinderwagen bestellen?

Een aantal te vervangen onderdelen zoals de wielen kan je los kopen. Neem contact op met onze klantenservice voor de beschikbaarheid en de kosten.

Hoe verstuur ik mijn Mercedes kinderwagen als deze gerepareerd moet worden?

Je hebt twee dingen nodig: je originele factuur met aankoopdatum en je geregistreerde ingevulde garantieformulier en controlelijst. Garantieformulieren en controlelijsten die niet binnen 2 weken na aankoop geregistreerd zijn vallen niet onder de garantie.
Als je reparatie onder de garantie valt, dan betalen wij de verzendkosten van en naar de experts van Hartan. Valt de te verlenen service niet onder de garantie, dan vragen we een vergoeding.

Je dient zelf voor een geschikte verpakking te zorgen. Wij adviseren je daarom altijd de doos te bewaren waarin de kinderwagen is geleverd.